Isnin, 16 Februari 2009

KES RAGUT DI TEMPAT KERJA

Letih!!!!!!!!!!!!!!!!!

Penat semalam kat tempat keje belum habis lagik...yer la...keje dari kul 9 pagi...sampai kul 2.30 pagi...mana tak penat kan????

Hari ni keje ptg...ada jd kes lak kat tempat keje.....ada customer kena ragut!Customer tuh perempuan cina...ada 2 org.....dok table luar outlet....masa kejadian,chef tgh dok sibuk key in order....tiba2 my staff larik masuk kata ada pencuri.Masa tuh dah kul 11 malam,tak expect la such thing jadik kan???...so aku kuar la tgk....pegi tgk beg dah kena ragut.....si pompuan ni lak tak jerit....mana la org tau apa yg jd kan????

So bila pi tanya...perempuan tuh kata...dalam beg dia ada 10K...........baru pegi ambil duit tuh kat husband dia....punya la bangang!!!!dah tau bawak duit byk2...feeling2 letak atas kerusi jer.....bijak..bijak!!!

Dalam hal ni aku suspect...dah ada org follow dia dah...sebab tuh senang jer diaorg plan copek!!!pencopek 2 org...org yg dtg snatch...sorang lagik tuggu kat motor.....staff aku lak jadik keje lak...kena pegi kejar pencopek2 ni...tapi tak dapat kejar pun!!!!

Ntah la...aku pun tatau nak cakap apa.....besok tgk la apa komen boss aku...tatau la nak salah kan aku ker tidak.....malang tak berbau...mana lah kita nak tau benda tuh nak jadik...lagik pun..boss aku jugak suruh aku jadik cashier mlm ni......kalau aku jaga kat luar....kalau la dpt kawaq tuh...mmg sah kena picit teloq dgn aku......yg customer tuh pun SATU...dah tau bawak duit byk2...letak atas kerusi jer beg tuh.....tak der kesedaran civic langsung!!!!morale of the story....DON'T COME DRINK AT MY CAFE & BRING LOTS OF MONEY!!!!Ahaks!!!!

1 ulasan:

Rania Escova berkata...

klau mak.. jerit siap start keta p langgaq pencopek tu lagi..
agak2. dia x mati masa langgar pertama 2.. reverse.. lenyek skali lagi.. baru puas hati.. kanka..!!