Rabu, 4 Februari 2009

BBQ DINNER

Dalam ekonomi down sekarang ni,masih sempat lagik kami plan buat BBQ.Bukannya apa…sekadar nak having fun,masak,chat together…yer la at least ada jugak aktiviti masa lapang.BBQ ni kalau nak kira dah lama plan dah…cuma dah masing2 sibuk.So the mastermindnya si Zack la…..katanya nak buat dirumahnya dulu…alih2 tak sesuai lak….so we a decide buat kat rumah aku jer.

Rabu lepas,after semua berkumpul,so confirm la BBQ di rumah aku dgn duit pakat2 tong tong RM15 sorang…..So antara menu yang dirancang ialah:
1.Nasi Goreng
2.Sosej
3.Ayam
4.Daging
5.Kerang Bakar
6.Simple Salad

So semalam after sembahyang jumaat aku,sharip & zack pi la tesco beli barang.Pi pun dah lewat…kul 4 baru pegi,tapi nasib baik la rumah aku dgn tesco tak sampai 5 minit pun nak pi situ.Sampai tesco,kami ni pakat melewaq la carik barang2 yg nak masak tuh….hehehe…listing kena la buat…baru tau budget yang dah diestimate utk 7 orang makan..Antara tetamu yang join BBQ ni
1.Abg Det
2.Ejad
3.Rang
4.Wet
5.Zack
6.Sharip
7.Tuan Rumah….aku ler.

Lepas pi tesco,Kami pi Pekan Simpang Kuala lak…carik daging.Kat Tesco bukannya tak de daging…tapi stok macam tak best jer….daging banyak lemak.Mana sesuai buat minute steak.Sampai rumah jer….pakat2 sibuk la buat mise-en-place untuk marinate ayam dgn daging….maaf a tak sempat nak snappy2 sebab sibuk nak basuh ayam,buat sauce marinate lagik.Dah orang bagi kerja suruh masak,mana ada masa nak pose2 cantik lak!

Dalam pukul 7.00 malam,abg det sampai umah aku.Dah sampai takan nak dok saja kan!!!Kena buat bara api la,habuan nak bakar ayam dgn daging.Jam pukul 7.40 gitu,rang pun sampai dgn BBQ PIT.Kalau tak mai,pakat2 bakaq ayam dgn daging dalam oven la jawabnya!

Tetamu berikutnya yang mai,jad la….elok sampai jer…dah kena dera dgn aku suruh dia pi cari ketui ais.Dalam dok sibuk2 dok bakaq ayam semua,aku terperasan yg abg det tak dak….rupanya pi iring wet mai rumah aku…hehehe baru 1st time sampai umah aku la katakan!........

Muka berminyak gila...dah nampak mcm hantu raya la plak!

Semua item siap dibakaq dalam pukui 9.30 malam,pakat2 riuh rendah la tgk One In The Million….mana tak nya…tup2 keluaq si NOR pi audition OIM musim ke tiga.Nor ni aku kenai la jugak….terkenal dgn body figure yg mengiurkan….breast Pamela Anderson katanya.Dah body meletup....pakai baju rimau print plak...tu diah!!!CENGE bukan main la!

Had yang berdiri sengeh tuh...suka la amlm tuh ada banyak ayam!

Dekat 2 jam jugak la pakat2 makan sambil tgk tv.Kalau ada rezeki,next time kita buat lagi nah…..

5 ulasan:

yazrie berkata...

Aiyooo..mcm lazatt je....*ayaq liur menitik tap..tap..tap...

Chef Aduka berkata...

mmg lazat pun!hehehe

Rania Escova berkata...

lazat... lazat jugak.. gambaq aku pencahayaan x cukup yer.. nmpak tanned.. x mau..

Chef Aduka berkata...

TERIMA LA HAKIKAT RANG OI....CAHAYA CUKUP KA...TAK CUKUP KA...RAMBUT TETAP KEJUNG!!!!

Tanpa Nama berkata...

bestnyaa g bandung..aku nak g gak laa nanti..tgh simpan duit nih..hehhe