Sabtu, 13 Disember 2008

KAWIN KAWIN KAWIN!!!


Cuti sekolah nih macam2 kenduri la ada.Kenduri berkhatan,kenduri arwah,kenduri doa selamat,kenduri cukur jambul,kenduri pergi haji,kenduri doa selamat nak masuk U.Tapi banyak2 kenduri,kenduri kawin la paling meriah.Mana taknya,waktu nih la baik tuan rumah dan jugak tetamu yg bertandang sibuk nak memeriahkan kenduri kawin.

Tuan rumah biasalah,nak menyambut menantu,yg had pengantin tak sabaq nak nak bersanding lak,hehehehe.Tetamu pulak nak pi tengok pengantin la,yg makcik2 sibuk melaram sakan baju lip lap lip lap,gelang zhulian sekerat lengan la.Tak kurang jugak pi tengok kenduri habuan nak mengata!!!"pelamin kelas ker tidak???.Apa2 pun itu hak masing2 nak kata apa pun,janji bagi puas hati.

So bulan ni aku ada la beberapa jemputan kawin.Masa la ni lah ada jugak aku dapat job buat hantaran dgn buat main table,fruit carving ka,masak lauk pengantin ka.Antara Jemputan yg bakal aku hadiri...

13 Dec 2008 - Linda & Nazri - Taman Rasa Sayang,Bedong,Kedah.
23 Dec 2008 - Nasser & Lieza - Lorong Kampung Padang,Alor Star,Kedah.
28 Dec 2008 - Zumairi & Hasnani - Lorong Air Putih,Alor Star,Kedah.
28 Dec 2008 - Yusri & Fieza - Jalan Datuk Kumbar,Derga,Kedah.
29 Dec 2008 - Haryati & Aqyounie - Taman Berjaya,Alor Star,Kedah.

Insyallah entry2 yg mendatang ada la posting pasal selected kenduri2 yg aku pi nanti.Kawin,kawin la jugak,tapi jangan la sampai riak,buat kenduri besaq2 semata-mata nak tunjuk kata grand,wedding of the year la konon!!!So SELAMAT MENGAWAN!!!!Opppssss...SELAMAT BERKAHWIN.....

1 ulasan:

Rania Escova berkata...

aku dok amnesia lagi.. tapi klau tak silap aku.. 18 hb dec mcm ada kenuri.. Sapa ek..? hg amnesia gak ka.? LOL!