Ahad, 9 Mei 2010

MAJLIS TAUTAN KASIH FARIS & NADIA

1 Mei minggu lepas,menyaksikan berlangsungnya majlis bertandang menantu pertama Cikgu Faezah.Alhamdulillah majlis yg dirancang lebih dari 2 bulan berjalan dengan lancar,walau ada beberapa kekurangan,majlis tetap meriah memandangkan ini adalah kenduri kali pertama menyambut menantu dalam keluarga Cikgu Osman & Cikgu Faezah.

Dewan Al-Farabi,Di Kompleks Pendidikan Negeri Kedah menjadi venue majlis,memandangkan Cikgu Faezah pada masa sekarang bertugas di Jabatan Pendidikan Negeri.Dewan ini hanya diguna utk majlis2 rasmi Jabatan Pendidikan dan tidak disewa utk sebarang majlis kenduri kawin....kiranya special kawtim la nih....hehehe

Tepat pukul 1.30 tengahari,pengantin sampai di dewan.Paluan kompang dengan meriahnya dipalu oleh kumpulan kompang dari IPDA,Jitra.

Faris & Nadia melangkah masuk ke dewan.Busana pengantin disewa di City Plaza,lupa la pulak nama kedai tuh.Baju pengantin nih,aku dgn Cikgu Faezah yg pilihkan,memandangkan design baju pengantin perempuan tak la begitu sarat.Harga sewa pun special,tuh yg kira jadik ambil tuh.Make-up pengantin by Nurlea.Sementara tunggu Nadia habis make up,aku sempat la iron baju diorang dulu,then pakaikan sampin utk Faris.

Sejurus pengantin masuk ke dewan,acara makan beradab pun bermula.Seleranya tgk lauk pengantin!!!Sakitnya hati,sebab aku kene jadik tukang serve pengantin...hehehehe

Sementara nak tunggu diaorang semua habis makan,dan sementara aku nak serve dessert utk main table,aku naik ke atas tingkat atas dewan utk snappy2 view kat bawah.Huahhhhhhhhhh,tak cukup lighting la camera aku nih!!!!Backdrop pentas tuh aku siapkan the day before the wedding.Nasib baik Fahmi & Fauzan tolong,kalau tak lagik naik kematu tangan aku buat semua tu.

Majlis diakhiri dgn acara potong kek.Tapi masa tuh aku takder,balik hantar mimi balik umah.Then aku balik semula ke dewan utk acara kemas mengemas.Selesai kemas dewan jam 10 malam.Post morterm of the day,Cikgu Faezah kesedihan sebab kehilangan RM500,hadiah pemberian kawan baiknya.So morale of the story....never left your handbag alone,even left it with family & relatives!!!Jgn sedih2 yer cikgu,dah bukan rezeki,ada hikmahnya....

2 ulasan:

khairul berkata...

salam...cantik kan warna coklat...nnt sy pun nak wat color ni gak hehehe

Chef Aduka berkata...

Salam khai....actually bukan warna coklat la khai....gabungan 2 warna...gold & maroon...tapi sekali pandang nampak mcm coklat kan????