Jumaat, 28 Mei 2010

TAMAN NEGARA

21 April,tanpa diduga,aku telah diajak oleh seorang kawan dari Singapura utk ke Taman Negara bagi menjalankan negotiations bagi event yg bakal dia buat Jun nanti di Taman Negara Pahang.Memang aku tak pernah rasa nak pegi sana pun,memandangkan peluang dah ada depan mata,aku setuju jer.Seawal jam 9 pagi kami dah gerak menuju ke destinasi.

Perjalanan dari KL mengambil masa selama 3 jam.Sebaik tiba jer,mata aku terpukau dgn panorama sekeliling,terus aku pukul gambar nih....

Air sungai agak cetek,memandangkan time tuh tgh musin panas.

Sementara menanti kawan aku habiskan urusan kerjanya,sempatlah aku ronda2 kawasan.

Cantik kan view nih,terpegun sambil makan lunch,masak lemak ikan patin.

Kerja - kerja mendalamkan sungai,memandangkan sungai tgh kering senanglah sikit nak buat kerja kan????

Selesai lunch,dan selesailah jugak kerja kawan aku tuh,kami menyeberangi sungai ke pondok informasi Jabatan Perhutanan Pahang.

Dah terlalu lama tak naik bot mcm nih,teruja rasanya,last naik boat tahun 2000,time aku practical kat Rebak Marina Resort.

Dah alang2 atas bot,aku suruh la kawan aku tu petikkan gambar nih.

Dan jugak gambar nih...tak sempat nak cover perut!!!

Cuaca tersangat la panas,tak tahan pakcik tahan dahaga.

Kita pekena ice cream dulu.....yum...yum....

Almost 3 hours kami spent time kat sini,dah tiba masanya utk kembali berangkat ke Kuala Lumpur,meninggalkan bumi Taman Negara yg panas lagi gersang ni...

Tiada ulasan: