Isnin, 9 Mac 2009

PUMA 2009

PUMA????rimau kumbang ka????hehehehe...bukan..bukan...PUMA yg aku maksudkan ialah PUrple MAn,singkatan tema gathering geng2 aku kat Alor Star ni.Event nih berlangsung pada sabtu lepas,7hb March bertempat di Hotel Sentosa Regency Alor Star.

Kad jemputan ke gathering PUMA.

Jadual Aktiviti di Gathering PUMA.

Kul 8,aku,zack,abg det & pak su,sampai di hotel...kami antara guest yg awal la...sampai terus register nama dan sesi foto purple carpet katanya.Decorations quite occay...ada baloons...hangging ribbons n lovely back drop.Dapat goodie bag lagik....tq for those person yg sponcer.

Stage back drop.

Pose depan stage...sebelum guest2 yg lain dtg.

Acara mula dgn sesi pembahagian kumpulan.Semua ada 4 group iaitu kumpulan P,U,M,A.Aku dapat kumpulan U,antara kawan2 dalam kumpulan U ialah,Fendi BUM,Cikgu Riz,Wan Shukri,Ed,Mawi & 2 org lagik org baru yg join gathering nih.

Simbolik pembahagian kumpulan,tiup belon sampai pecah,huruf group ada didalam belon.

Selesai forming groups,acara pertama,of course la makan!!!Food ok sesangat...sedap...mmg kena dgn selera aku la.Dah habis makan,group mulakan sesi game,teman misteri...kena teka gambar kawan2 yg dah di cropskan pada bahagian mulut,mata,telinga gitu....mmg best...riuh-rendah hall tuh pakat lawan teka.

Aku & the gang tengah tunggu next game - Gossip Gila.

Dah habis game teman misteri...proceed to next game - gossip gila,something like telepon buruk la....passing2 msg...quite fun...sebab include nama kawan2 dalam situasi yg mengelirukan.Dah selesai game tuh,sambung dgn lucky draw...tapi dalam bentuk game BINGO.Tapi kali nih tak leh sebut BINGO..kena sebut PURPLE.Dalam game nih aku dapat la 1 hadiah.

Game Bomoh Oh Bomoh - Yang had mai jumpa bomoh tuh rambut purple lagik...sapa tatau???

Next game selepas BINGO,game Bomoh Oh Bomoh...game nih 4 me its quite dull..sebab nak kena teka quote words dari kumpulan lain.Dah la susah,penat memikir klue...padan muka...semua kumpulan tak dapat jawab apa quote words dari kumpulan lain tuh.Habis game Bomoh oh Bomoh...terus acara bagi hadiah utk best dress,aku tercalon antara top 3...tapi tak dapat...dapat kat saiful...staff aku satu tempat kerja.Kemuncak event ialah pemberian tahta KING OF THE NIGHT.Title nih nampaknya disandang oleh Syam Reject 2 tahun berturut-turut.Tak sia-sia pakai baju Austin Powers!

Senyum lebaq nih...KING OF THE NIGHT la katakan...Grand Crown tuh!!!(CDH-katanya!!!)

Event selesai 12.15 PM....pastu sambung lak minum2 n acara post morterm kat Yasmeen.Tetap nak pi lepak mamak kan???Dah habis lepak mamak...aku balik utk snappy pics goodie bag...nak tgk jugak apa yg ada dalam tuh & jugak hadiah yg aku dapat.

PUMA goodie bag,nice.

Item2 dalam goodie bag.
1.Courts face towel - sponcer by Kuan.
2.Clown - Taj.
3.Purple Note pad - Abg Manaf.
4.Pen - Ad.
5.Small Mug - Aidi & Mawi.
6.Egg Plant plushie.
7.Travel Bag - Lucky Draw

Gathering nih actually dah mula sejak tahun 2001 lagik...cuma masa tuh just secara kecil-kecilan je...tak der tema,just buat makan- makan gitu jer...tapi since 2005 kalau tak salah la...dah mula ada tema.Next year insyaallah ada lagik...tema belum ditetapkan lagik.Harap Maklum!

3 ulasan:

sheik berkata...

wah!!! terasa kemeriahannya gath ko ni chef...aku pun dah lama tak join gath...dulu pun pertama kali di S.alam....dpt lah kenal kwn2 di maya secara dekat...

Rania Escova berkata...

wah.. sonoknye dapat hadiah free.. (free ka.? CDH..)

Nurlea Laurielle berkata...

hebattttttts crown itiew! NANGIS LAH I CAM NI!