Isnin, 25 Mei 2009

BUKIT MERAH TRIP - EAT EDITION

Dah puas mandi manda,kami bergerak ke Bukit Tambun,Penang utk acara menjamu selera.Bebudak staf semua dah lapaq sgt2,mana taknya,half day mandi tak makan....dok main ayaq saja,lain la aku dah 2 kali melantak.Kita tgk serba sikit apa yg berlaku kat restoran seafood tu...jom.....
Mula sampai,pose dulu tepi sungai,ambik gambaq lebih kurang.

Masing2 muka letih,mengadap pulak appertizer siput yg ala2 gorgon tu pulak,lagi letih nak mencungkil siput tu!!!Kesian Lian Fen,muka merah!dah macam GRILL BBQ CHICKEN lak!

Tu Diah!!!Alien from deep sea.Mango salad with Horseshoe Crab Eggs,wah nama hebat ni!!!.atau sebutan bahasa ibunda makanan ni bernama Kerabu Telur Belangkas dgn Mangga la!!!Yang ni aku tak sentuh langsung,not in my food list.

Hat ni aku rasa sikit saja.Memang dari dulu aku tak suka mana ikan masak stim...aku nampak ikan tuh mcm tak masak jer...lagi gerun...mata ikan tuh terjojol keluar!

Buat pertama kalinya aku menyedut siput sedut ni...not bad!Maklum la aku ni tak makan benda makanan pelik2.

Udang ni sedap jugak...tapi tak buleh lawan SIZZLING PRAWN kat RIVERBANK RESTAURANT KANCHUT...Perghhhhh dia punya sedap tu..........sambung besok lak.

3 org kuat SPRING LEAF CAFE,tatau la sampai bila nak tahan kuat tu?!

Tak cukup lagi ka???Tambah..tambah lagik....order lagik...Gery yg baik hati lagi budiman.

Sebelum balik aku sempat snappy2 gambar signage restoran seafood tu.

Kesimpulannya,trip Bukit Merah ni...ok la...nak kata best sgt tak la jugak,biasa la dah umur nak masuk Zohor ni...tak leh nak jadik macam budak2 lagi...kanka?!

7 ulasan:

Haddy Haswyra berkata...

halal ke..restoran apa ni bang

Chef Aduka berkata...

Restoran cina.....serve seafood only...pork free.Jangan pertikai tentang Halal,coz kalau nak ikutkan skg ni,yg islam lebih byk buat lebih HARAM dari yg HALAL.

pal7 berkata...

betul ke chef makn sket2 je nih?..
x caya la..haha

Chef Aduka berkata...

Pal7 - Betul la...makan sikit2 jer...minum jer yg banyak!hehehe

Benedict Bernard berkata...

oh siput sedutku..

Nurlea Laurielle berkata...

" Chef Aduka berkata...

Restoran cina.....serve seafood only...pork free.Jangan pertikai tentang Halal,coz kalau nak ikutkan skg ni,yg islam lebih byk buat lebih HARAM dari yg HALAL." <- ADEK STUJUK ADEK SOKONG ABANG SOTONG! EH, syasyul pulak! Makhap!

Lalalalalalala...

PS: Sabtu ni kan?

Chef Aduka berkata...

Nurlea - Yess this saturday.