Khamis, 30 April 2009

UNIFORM

Happy Labour Day!!!!
Diam tak diam,hari ni dah masuk 3 bulan aku bekerja kat tempat baru.Walaupun aku kureng suka job spec kerja aku skg nih,tapi let it be jer lah...buat setakat mana yg terdaya jer.Tapi....ada lagi menda alah yang tak memuaskan hati aku...uniformnya,warna bukan warna favourite aku la...tapi what to do....nak tgk cemana uniform?????tapi sebelum tuh...mari kita lihat previous uniform tempat2 kerja lama aku...hehehehe...

1st Job - Kitchen Helper,Holiday Villa,Alor Star.
Waktu aku kerja kat hotel nih....ok lah 1st experince keje...terima jer la kerja,walau dilayan seperti kuli batak. Tapi keje kat sini tak lama coz lepas tuh sambung study semula.



2nd Job - Management Trainee,Giant Hypermarket Taman Connaught,Cheras.
Kat giant,aku dapat offer job as Management trainee untuk RTE Department(Ready to eat) just after habis buat degree.Keje retailling memang mencabar....tapi jodoh dgn giant tak lama coz waktu tuh my ummi sakit tenat,she got serius eye cataracts and i have to quit from that job...kena dahulukan apa yg patut coz waktu takder saper yg nak tengokan my ummi..Pics nih satu2 gambar yg diambil waktu kerja dgn giant,coz camera tak dibenarkan dibawa ke tempat kerja,tu pun kat umah management staff je.



3rd Job - Kitchen Leader,Secret Recipe,Alor Star. Just after seminggu quit dari giant...aku balik ke kampung,cuba nasib apply keje dgn secret recipe...alhamdulillah aku diterima kerja...tapi as kitchen staff,iwan tak kisah!!!.



4th Job - Cafe Manager,Secret Recipe,Alor Star. After 4 months aku kerja,aku di up gradekan pangkat as cafe manager....yer lah dah performance baik kan!!!!hehehehehe.Kusangka panas hingga ke petang,rupanya hujan ditengahari....jodoh dgn secret recipe tamat lepas musibah datang melanda...ermmmm redha jer la....



5th Job - Supervisor,Oldtown White Coffee Alor Star. Dgn Oldtown,aku dapat job lepas 6 bulan berhenti dgn Secret Recipe.Boss aku kat Oldtown memang baik,tapi jodoh kerja kat situ cuma bertahan 4 bulan jer...masalah bagi aku nak handle staff yang lebih cerdik dari aku,tapi sebenarnya banggang tahap dewa!ahaks....Tapi suka sgt uniform kat Oldtown,comfortable.



6th Job - Supervisor,Spring Leaf Cafe,Alor Star. Ni la uniform yg aku tak berapa berkenan...tapi what to do!hehehehe



Selamat Hari Pekerja skali lagik....nak balik tido...besok ada day trip,company anjurkan ke Bukit Merah LakeTown Water Park....gi jer la.....tata!

5 ulasan:

Rania Escova berkata...

Banyak tempat bekerja.. mesti byk pengalaman..
depa kata 'Jauh perjalanan Luas Pengalaman'(Rasa mcm salah jer)
selamat hari Buruh..

Jemi - Completed the PME Arts & Crafts Professional Diploma Course - Sugarpaste Module berkata...

tetap nak amik gambar peposing sakan!

Benedict Bernard berkata...

makin lama makin sihaaaaaaat

Chef Aduka berkata...

Rania - nak wat cemana...dah jodoh singkat!

Jemi - nak wat lagu mana...kita dah memang foto gedik!

Ben - Alhamdulillah....tuhan bagi i sehat...terima jer....

Syed berkata...

Sapa ambik last photo tu. Nice la bokeh [yg blur2 kat belakang tu].... hebat :)