Sabtu, 18 April 2009

TQ ABANG DET!!!

Hari ni aku dapat pokok kegemaran aku...
Apa lagi kalau bukan spesis orkid...hahaha suka!!!
Memang tak expect nak dapat la...
Coz nak carik benih pokok nih cukup susah la jugak.
1st time aku tergoda dgn kejelitaan pokok ni,waktu aku gi bercuti di singapore.
Nama specis pokok ni juga unik...
Renanthera Kalsom namanya...

Tq Abg Det...coz susah payah semaikan benih pokok nih...

Ini la si jelita tuh...Kalsom.

Renanthera Hybridized by Alsagoff/Chong Choy, 1977

Grex name: Kalsom
Additional info: (Renanthera philippensis X Renanthera storiei)

Singapore National Orchid Garden.

5 ulasan:

pal7 berkata...

sedap betul nama pokok orkid tuh..haha

Rania Escova berkata...

u ols.. beli Raniathera plak.. Ops..!! sold out.. Sorie..!!

Benedict Bernard berkata...

wah. mcm pernah ku kenal photographer gambar tew..

Shida berkata...

Selain dr Renanthera Kalsom ni ada juga Renanthera Tuanku Bainun, bunga tak kurang menarik.

Saya ada kalsom ni tapi beli seedling jer...

Shida berkata...

Wah..bestnya member orkid dah bertambah. Geng orkid saya belah utara kat Penang jer..Alor Setaq semualom ada lagi. Btw kalau free jenjalanlah kat blog kakak ni, dia selalu lelong atau jual secara online.

http://orchidibuandaisyah.blogspot.com/